Denna dagen ett liv

Denna dagen blev inte som jag trodde. Jag hade planerat att åka till Citygross och handla och sedan ta en liten tripp runt rusta och affärerna där runt omkring. Sara skulle ju baka pepparkakor med Cajsa, Erik och Elias så jag hade sett fram emot en barnledig dag med handling lite tillagning av julmat och städning.
Det började inte bra. Conny ringde för att höra om jag behövde bilen  hela dagen för det skulle släckas en tvåa från besiktningen. Problemet som då uppstod var att bilen skulle ha varit på besiktingen för ombesiktning senast den 12 december och det var i fredags, så jag har kört olagligt sedan dess, inte kul!!!
Bilen hämtades och skulle åtgärdas fram emot kvällen för att åka till besiktning imorgon tisdag. Alltså stod jag utan bil. Alltså inget Citygross, för bussen hade jag ingen lust med.
Jag ringde mamma för att kolla om jag kunde åka med dom till centrum så jag fick hem lite revbenspjäll, och det fick jag förstås.
Jag började fixa lite med disk och tvätt och skulle gå in för att bädda. Då visar det sig att Cajsa har roat sig med att dricka julmust i sovrummet så jag hade det i sängen. Det måste ha hänt i helgen för det var íntorkat. Så det blev renbäddning och det blir ju fint. Det händer massa konstiga saker som ingen vet något om när jag är på jobbet.
Meeeeeeeeeeeen så tråkigt att bädda rent.
Disken var ju inte heller så liten, men Conny hade nog försovit sig. Han brukar skylla på det när han inte vill diska på morgonen. Det är det värsta jag vet att komma upp på morgonen och se massa disk och det vet han så han brukar alltid ha någon form av ursäkt när han inte orkar diska på morgonen.

Sara dök upp för att hämta Cajsa och de gick iväg.  Jag började klä på mig och gick till mamma. Jag handlade på ICA, Jag såg i bladet att de sålde DVD-spelare så jag tänkte att en sådan ska jag köpa och sen var det en annan sak som jag också såg i bladet. Men inget av de hade dom fått in ännu.

Det kan göra mig fruktansvärt arg att de har saker i ica bladet som kom igår men de har inte fått in varorna ännu. Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy. Kunde ju likagärna handlat på Willys, tänkte först ställa vagnen och gå därifrån. men jag hade ju en platta öl i vagnen så det gick ju inte. Så jag handlade färdigt och gick ut till mamma och Totta i bilen. Köpte en varsin smultronbiskvi till dom först.

När jag kom hem så satte jag på ugnen och förberedde spjällen.  In med spjällen och så på dammsugaren. Jag lyfte upp allt löst som stod på golvet och började dammsuga. Dammsugaren gick igång men inget hände, gruset och dammet låg kvar på golvet.
Jättekul?
Jag öppnade dammsugaren, tömde dammsugarpåsen den var inte full men jag tänkte att det kanske blir bättre om jag gör det. Plockade ihop den igen och satte igång den, men det hände ingenting.

Då blev jag ganska frusterad och ringde Conny(inte för jag vet varför jag ringde till honom men då fick jag gnälla av mig lite) Han sa bara jaha vi får köpa en ny någon dag. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeen det var ju NU det var grus på golvet. Jag tappade då kontrollen helt, lyfte upp dammsugaren för att sedan släppa den i golvet, eller kanske man kallar det för kasta. Den fungerade ju inte bättre för det så då kastade jag ut den på ¨gården och skrev ett SMS till conny att fixar inte han en dammsugare blixtsnabbt så går hans öl samma väg. Jag knöglade ned dammsugaren i en sopsäck och kastade den återigen på gården. Därefter lät jag allt stå kvar på bord och diskbänk, och satte mig i soffan och stickade.
Då knackade det på altandörren, utanför stod Conny med en ny dammsugare. Han kopplade ihop den och började dammsuga. Efter ett tag tog jag över och sedan ställde jag tillbaka allt på sin plats. Frös in spjällen och satte mig i soffan med stickningen. Då började han att diska så imorgon bitti har jag ingen disk, jag har ett nystädat golv, men fortfarande ingen bil.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du har en ny dammsugare också

2008-12-16 @ 00:48:38
URL: http://saralive.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0