En arbetsvecka

Den här veckan har varit full med upptåg. I måndags hade jag ju den lilla episoden av dammsugare. Cajsa var ju då med Sara och bakade pepparkakor

På tisdagen så hade vi julfest på jobbet, så då kom Sara till mitt jobb med Cajsa för att hon skulle vara lucia.

Therese var också med. En kompis till Tesen och två andra barn. Och det var ju tur att det var flera för Cajsa tröttnade snart. Hon hade varit vaken sedan halv sex så jag förstår om hon var trött.
Vi hade en tomte också under kvällen som delade ut paket från företaget till våra brukare. Cajsa hjälpte till att dela ut när Tomten sade namnen.
 
 Hela kvällen var lyckad och alla var nöjda. Cajsa somnade direkt vi kom hem

Efter en full arbetsvecka var det dags för helgens bravader. Det var dags för det årliga julbordet. Vi har ju bara varit två år men vi ska försöka att det blir tradition att åka varje år. Förra året var vi på Getå och i år blev det Söderköpings brunn.
Ja med Marie o Micke förstås.
Vi började lite smått hemma med cider och Asti. Och fortsatte på brunn. Vi tänkte ta dagens drink, men som tur var så frågade vi innan vad den innehöll, och jag tror att det var tur att vi frågade. Den innehöll Gin och Julmust, låter inget gott så det beställde vi inte, men jag ska nog prova en sådan innan helgerna är över. Vi beställde istället en varsin P2 och den var god. Det kan jag tänka mig fler gånger.
Jubordet var i varje fall jättebra, helt klart godkänt. Till och med Jansson var god, lite lös kanske men smaken var det inget fel på. Men den jag har på julbordet är mycket godare. (det är inte jag som gör den utan det är Marie)

Efterättsbordet var också godkänt, det fanns marängsviss, äppelkaka med vaniljsås, ris a la malta, ostkaka med grädde o sylt samt apelsintartlett. Vi sidan om fanns det ett godisbord och lite snett till vänster ett bord med ost o kex.

Man kände sig som en uppstoppad gris, men det försvann snart. Vi åkte hem till oss och satt o pratade lite. Marie o Micke åkte hem och jag gick lös på pepparkakor med ädelost.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad äcklig du är, du kan ju inte dricka julmust med gin. blä p2 är visserligen god men snälla mamma drick inte julmust med gin du hör ju hur äckligt det låter

2008-12-21 @ 22:22:26
URL: http://saralive.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

man måste prova och då är det bättre att jag provar hemma än betalar massa pengar på krogen vet du. Men P2 är helt klart godkänd ska nog köpa hem det där äpple tror jag

2008-12-22 @ 00:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0