Bad dagar

ThumbnailVi hade jättefint väder hela tiden så ungarna ville mest bada. Givetvis badade vi vuxna också men ungarna låg i mest hela tiden. En del fick vi ta upp när de började få blåa läppar.
        En och annan stor båt kom förbi och då var det roligt att bada. Det kunde bli jättestora vågor och det var häftigt att ligga på en surfbräda och gunga i vågorna. Alla småtingar fick ha flytvästar på sig när de var vid vattnet.
  Sara var rikgtigt duktig att stå upp på brädan även fast det var vågor.

Åka kanot eller roddbåt kunde man också göra. Det gjorde inte jag för det är så ostadigt.
Jag stod inte på någon surfbräda heller men jag var i vattnet litegrann.

Ridning var också populärt. Det var inget för oss vuxna, hästarna var för små. Inte för att jag vet om jag hade ridit men nu fanns det ju ingen stor häst.

 En kväll hade vi SPA-kväll. Det var oljeinpackningar för fötterna och grötomslag i ansiktet med gurkor på ögonlocken. Sedan så hade jag citronskivor på armbågarna. Man såg jätteroligt ut. Vi fick bål och exotiska frukter. Barnen fick popcorn och bål. Citronskivorna var jättebra på armbågarna. Huden är precis len på armbågarna.
Det vi gjorde mest var väl åt tror jag. Det känns som det i varje fall. Vi hade ett gympapass, dansade lite linedance och så lärde jag mig att gå med stavar. TV tittade jag inget på.
Nu är vi hemma igen och det är väl skönt, men man saknar sjöberga. Ska försöka åka ut snart igen för att bada med barnen. Det är ju skönt när jag ändå har semester kvar. Bil resan är lite tråkig men det får man ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0