En heldag med Anna i tvättstugan

Den här dagen började tidigt. Cajsa har varit förkyld med feber och hosta i tre dagar och i morse tio över fem väckte hon mig och grät för hon hade ont i örat. Jag gick upp med henne ett tag så hon skulle lugna ner sig. När hon hade slutat gråta gick vi in och lade oss igen. Hon fick ligga högt med huvudet och då gick det bra att sova lite till. Vid halv 8 ringde jag till sjukvårdsupplysningen och fick beskedet att jag inte skulle få någon läkartid. Jag förklarade att jag hade väntat tre feberdagar precis som man ska för att sedan ringa på den tredje dagen. Men tydligen så är reglerna ändrade igen och nu får inte barn med öronvärk komma om man är över två år. Helt åt fanders. Vilken sjukvård. Jag gav cajsa en halv panodil och lät henne gråta för nu hade värken kommit tillbaka.  Inte så roligt att gå till tvättstugan när cajsa är sjuk men jag var ju tvungen för det var ett jättestort tvättberg på nedervåningen. Tesen följde med mig ned så vi kom igång. Efter ett tag kom min väninna Anna och hjälpte till vi började vid kvart över tio och var klara vid fyra någon gång. Jag hade lånat några grannars tvättkolvar annars hade det inte blivit klart. Vi åkte hem och drack kaffe och cajsa var lite piggare hon hade fått panodil en gång vid tolvtiden sa Conny. Vi var nere på fyrkanten och köpte pizza det kändes ganska bekvämt med tanke på att vi hade slitit i tvättstugan  hela dagen. När vi hade ätit så ville cajsa ha en panodil och det fick hon. Anna o jag tog fram kortlekarna. Klockan gick jättefort och helt plötsligt var det dags för Anna att åka till jobbet. Hon skulle börja klockan 21 och nu var klockan kvart över åtta. Jag tyckte att det var lite kort om tid så jag skjutsade  henne till jobbet. När jag kom hem så ville Cajsa ha en tablett så det har hon precis fått. Nu ska jag gå och lägga mig. På förmiddagen hade jag ett tvättberg på nedervåningen. Nu har jag det på övervåningen. Ända skillnaden är att det är ren tvätt nu, men den tar jag hand om i morgon för då ska vi packa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0