Smultronstället

Måndagen började lite sent vi vaknade inte förrän 8. Cajsa hoppade i ett bad för hon skulle snart åka till Linda i Arboga.
När hon var klar i badet så började tjatet var Linda var. Linda kom vid 11 och lyckan var total. Cajsa sa hej då till oss här hemma och sedan åkte dom . Therese och jag åkte ut till min arbetskamrat Mona och sedan drog vi vidare till smultronstället. Mona käkade en våffla med glass och kaffe till det. Jag tog en glass som hette Mexicana tror jag eller något liknande jag skulle kanske tagit ett kort på den men det glömde jag. Tesen tog in en glass som hette Colosseum.
Om man åt upp den inom en timme så fick man pengarna tillbaka. Den kostade 325 kronor.
Här sitter Tesen och väntar på sin glass.

Här kommer glassen. Alla tittade på Tesen och hennes glass. Det var många som fotade henne och glassen. En kille kom fram och frågade om han fick fota för han hade aldrig sett något liknande och trodde inte heller att han skulle få se det igen. Jag sa åt Tesen att hon inte behövde äta upp. Utan hon skulle bara äta det hon tyckte om i kupan. Det var mycket glass sorter som inte jag skulle ha ätit bl.a Lakritsglass tycker jag nog inte om . Det var massor med glass, frukter, kakor, grädde och mitt i allt stod det en strutglass med mjukglass och strössel. När det var 10 minuter kvar så orkade hon inte mer och då hade hon ungefär en tredjedel kvar. Så det var bra jobbat i varje fall.
 Nu sitter jag och väntar på min väninna Anna för vi ska åka till Allsång på Skansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0