Utkast: Skulle ha ...

Skulle ha skrivit i går  kväll men det blev inte så. Cajsa och jag började dagen med att åka till Habeby o handla. Dennis skulle ju komma hem från Sjöberga så han ville ha lite grillade revbenspjäll så det fixade hon o jag. Vi gick där och shoppade lite av varje. Cajsa vill ha väldigt mycket i affären. Vi köpte en varsin bakelse så vi kunde fika när vi kom hem.
Väl hemma så käkade vi lite lunch och avslutade det med fika. Bad stod på schemat. men det var bara cajsa som badade jag hade lite annat att pyssla med som att sticka. Det går ju jättebra att sitta ute o sticka när hon badar. Jag måste ju ändå sitta där hos henne då kan jag ju sticka under tiden. Therese var utflugen hela dagen.
Carlsson kom hem och maten skulle sättas igång. Idag skulle vi bara ha sill o potatis. Conny äter då skinka med senap. Dennis kom hem och Cajsa blev jätteglad. Han tyckte inte det var så roligt i år på lägret sista två dagarna var väl ganska bra sa han. Jeanette, Anders o Camilla dök upp. Så matplanerna lade vi på hyllan lite o tog en fika istället. Cajsa badade fortfarande hon är ett riktigt glötdjur.
Therese kom hem och kokade makaroner och stekte köttbullar så då fick hon upp cajsa ett tag men det var ingen lång stund. Våra kaffegäster åkte o vi satt oss för att äta. Som vanligt hittade jag ben i sillen så den måltiden fick jag avsluta.
Hade lite flyt, grannen kom in med potatisgratäng och grillat kött så jag behövde inte lägga mig hungrig.
Conny o Cajsa intog position ryggläge och jag tog min stickning o satte mig i vardagsrummet. Regnet vräkte ned så man fick hålla lite koll på partytältet. När kra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0