En vacker morgon


I dag valde jag att promenera till jobbet. Jag åkte bil till dagis för att lämna Cajsa, hon är ju lite trött så hon behöver inte gå i onödan. Men själv skulle jag röra på mig lite kände jag.
Jag var först på jobbet, utav personalen alltså. Vår praktikant Emelie stod redan utanför. Soluppgången var jättefin och man tänkte att idag blir nog en underbar dag. Den känslan varade en timme  ungefär för sedan började det regna. Det blev gråmulet hela dagen. Inte speciellt roligt med tanke på att jag hade gått till jobbet.
Jag hade ju flyt så jag åkte med Marie till dagis, Det var väl snällt av henne. Jag hämtade Cajsa och åkte hem för att lämna henne. Det var dags för helgens inköp, Therese följde med. Idag kom vi till och med ihåg fiskmaten.
När vi kom hem från affären så satte jag mig på cykeln. Jag har gjort en ny CD-skiva som är jättebra att cykla till. Problemet är CD-spelaren, den hoppar till ibland, men den är ju inte ny precis. Jag får nog köpa en ny, det är lite irriterande att låtarna hoppar till när jag cyklar. När det hade gått 45 minuter så hoppade jag in i en dusch och sedan satte jag mig i soffan´och stickade. Jag har många projekt på gång men det är lite roligt också att inte bara hålla på med en sak, ombytte förnöjer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0