En vanlig dag

Vaknade alldeles för tidigt. Har fortfarande ont i halsen. Cajsa börjar bli väldigt uttråkad så hon får gå till dagis ett par timmar idag. Hon har inte sagt något om halsen så hon har nog inte ont. Hon äter ju så det är nog ingen fara. Hon ser fram emot att gå till dagis och det kan jag förstå, det kan inte vara roligt att gå hemma i flera dagar när man är van att rasa runt med andra barn. De gjorde hon ju visserligen på Sjöberga men hon har varit hemma med mig måndag tisdag så nu tycker nog hon att det räcker.
Hon äter frukost just nu o jag dricker kaffe. tänkte att jag skulle försöka att göra någon nytta här hemma idag. Ja nytta gjorde jag väl igår med för jag gjorde raggmunk åt conny det är nog det bästa han vet tror jag. Får väl se vad det blir idag, skulle nog gå bort till apoteket och köpa gurgelvatten för att se om det blir bättre i halsen. Jag känner mig som en rökare men det var ju över ett år sedan så det vore ju långsökt. Det känns ömt och hostan är jätteäcklig det smakar faktiskt lite nikotin i munnen när jag hostar och det är inte mysigt. Skulle väl kanske behöva gå loss på tvättmaskinen också men det är så jobbigt att gå ned på nedervåningen. Men en maskin kanske jag orkar med. Det tråkigaste är att plocka bort tvätten som hänger för att kunna hänga ny. Diska behöver jag inte för det har Conny redan gjort, jag visserligen blir det lite mer nu när Tesen o Cajsa har ätit frukost men det är så lite.
Skulle vilja baka också men det är alldeles för jobbigt. Ska lämna Cajsa till 9 så jag får väl se vad som händer sedan tar det nog lugnt. Vet inte när apoteket öppnar, skulle kanske åka dit direkt när jag har lämnat Cajsa för att få det överstökat. Måste betala in räkningarna idag också det är dags för det igen. Jag tycker inte jag gör annat än att betala massa räkningar. Måste börja planera julklappar ocskå. Det värsta är att Tesen o Dennis vet inte vad de vill ha. När man frågar Cajsa vad hon vill ha så svarar hon`"Jag önskar att alla barn får en julgran och frukt till jul" Visst är hon gullig
Men om det inte ligger julklappar under granen på julafton så blir hon nog besviken så jag måste komma på något bra.
Henne är det egentligen inga problem att köpa åt så hon får julklappar. Det är värre med de andra två som inte vet vad det vill ha
HUR SKA JAG VETA DET DÅ???????

Det återstår att se om de får några eller inte. Cajsa har fått sin lila halsduk nu i varje fall, och nu vill hon ha en svart mössa med lila päls på.  Tesen har ju en svart mössa med röd päls som hon brukar ha på sig. Den är lite stor åt Cajsa men det går. Det kanske är bäst att jag gör en svart med lila päls åt henne så hon blir nöjd och Tesen får tillbaka sin. Det kanske man ska börja med idag, skulle behöva dammsuga också men jag är ju sjuk och då ska man ta det lugnt har jag hört.

Kommentarer
Postat av: ANNA

Tycker det är dax för lite nytt att läsa, du är dålig på att uppdatera.Kran Anna

2008-12-02 @ 15:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0