MERA SJÖBERGA

Har nu varit på sjöberga en hel helg och det har varit jättemysigt.Idag blev det ingen morgonpromenad det var lite halt s det vågade jag inte. Jag har tagit massa kort men det får jag lägga ut när jag kommer hem. Dethar varit fullt hus här ute. Överbelagt kan man säga. Barnen har åkt pulka och vi har tittat på. Jag var lite sugen att åka, så ett par thermobyxor ska jag nog investera i. Ewa har bakat flera gånger idag blevdet saffranskaka i långpanna. Igårbakade hon mjuk pepparkkaka, men jag vågade inte smaka med tanke på att jag försöker gå ner i vikt. Det är ju lite svårt när det gäller saffranskakan eftersom jag gillar allt med saffran. Så det återstår att se. Nu pysslar barnen för fullt.De gjorde trolldegs änglar igår o nu har de torkat o ska målas.  Vi gjorde julgodis också, kolapuffar. Det varjag bara tvungen att smaka o det var gott. Jag skrev av receptet i tron om att jag ska göralite julgodis till barnen. Avfärd från sjöberga är kl 15 o hur vi tar oss frn bussstationen har jag inte löst ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0