Mina dåliga dagar

Nu har jag haft värk i två dagar i mina fötter o knän. Vet inte vad jag ska göra. Har varit hos läkaren och tagit prover o det är inte reumatism i varje fall. Det får man väl vara glad för. Men vad kan det då vara. I dag har jag ett kvällspass framför mig, det ska väl gå bra. Ibland blir det lite bättre när jag rör på mig. Men inte nu det är jättekonstigt. Jag var på vattengympa i måndags och då hade jag inte ont på hela dagen. Däremot när jag sätter mig på spinningcykeln så kan jag få ont i knäna efter ett tag men det kanske är vanlig träningsvärk då. Det bästa vore nog om jag kunde ha vattengympa varje dag så kanske det känns bättre. Men tiden räcker inte till.
Det värsta är nog att det värker även när jag sitter still, eller när jag ligger. När jag kliver upp på morgonen går jag som en anka det känns som om jag har cement klumpar till fötter. Vill ju inte gärna äta för mycket värktabletter men nu har jag varit tvungen att ta det. När värken är som värst så påverkas hela humöret, men man ska få omgivningen att förstå det.  Hemma går det ganska bra, mina barn är underbara när jag inte mår bra. På jobbet verkar alla ha förståelse men ibland känns det som om de bara tycker jag är gnällig. Det är inte kul. Det är ingen direkt som säger något det kan vara en och annan. Men de flesta tycker nog bara när jag inte är där. Känns inte som jag kan vara hemma varje gång jag har värk. Vad ska jag säga för sjukdom. Risk för dåligt humör eller??? Ringa vårdcentralen varje gång känns ju också meningslöst, de vet ju ändå inte varför jag har ont. De har ju tagit prover och det visar inget. Men som sagt jag är ju glad att det inte är reumatism, jag ser ju hur mammas händer o fötter ser ut, hon går också som en anka. Och som jag har skrattat åt henne när hon går. Ja hon vet om att jag skrattar och det är inget elakt menat men vi brukar skämta om det allra helst när jag var gravid för då gick vi likadant. Lite Charlie Chaplin stuk över det hela. Men mamma har jätteont ibland så det är ju synd om henne, men just nu tycker jag synd om mig själv lite. Har precis tagit värktablett så vi får väl se om det släpper. Conny o Tobbe tog min bil till jobbet idag. Det ska bytas däck. Kan ju vara trevligt att få tillbaka bilen innan jag ska lämna Cajsa på dagis men det är ju inte säkert. I helgen är det pysselhelg på Sjöberga. Det blir tydligen fullt hus. Utkörning börjar fredag kväll för de som vill då. Jag vet inte vilka som åker fredag kväll. Får väl se om allt blir klart jag börjar packa nu på förmiddagen. Man kan ju åka lördag förmiddag också. Idag har jag ju värk men förhoppningsvis kan jag åka dit. Cajsa ser fram emot det så det skulle ju vara synd att stanna hemma för att jag har värk. Får väl bita ihop, jag kan ju lika gärna sitta där med värk som här.  Det jobbiga är att man inte vet vad det blir för väder så packningen blir ju ganska stor för att vara en helg. Stickningen måste ju med också. Jag får väl vara glad så länge inte värker är större i händerna. Det kan värka lite ibland men värst är ju fötterna och knäna. Det skulle vara väldigt tragiskt om jag inte kunde fortsätta att sticka. Det är ju mitt sätt att röka. Inte för att jag har något röksug jag har ju hållit upp över ett år. men jag började ju sticka istället för att röka så undrar om det är någon risk att jag börjar röka om jag inte kan sticka. Vem vet? Inte jag!. Idag ska Cajsa bli hämtad av Sara på dagis. Vi ska packa lila väskan åt henne för hon ska sova hos Sara o Koffe inatt. Det blir smidigast så. Tesen ska ha Nero och Cajsa blir lite för mycket då. Inte för att Nero inte tycker om Cajsa men Conny ska iväg med jobbet och jag ska jobba så det blir lite jobbigt för Tesen att passa Cajsa när hon har Nero, för Cajsa vill inte gå och lägga sig när Nero är hos oss. Och hon ska ju upp tidigt i morgon bitti. Det är skillnad när Conny eller jag är hemma. Så då bestämdes det att Cajsa sover hos Sara. Det tycker nog Cajsa är roligt så antingen blir Cajsa ledig imorgon eller också lämnar Sara lite senare. Det blir ganska skönt för mig i morgon bitti. Jag slipper slita upp Cajsa kl  halv sex för att hon ska till dagis och jag ska till jobbet. Jag tror ju inte att Sara lämnar henne så tidigt.
Nu börjar familjen röra på sig. Jag inte Cajsa förstås men de andra två. De ska ju till skolan, Jag ska väl ställa mig och diska, kanske stickar lite medans de äter frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0