Min upp o ner vecka

Då var det fredag och jag är ledig. Det är ju skönt. Mycket har hänt i veckan, med både skratt ochgråt. Men det är väl så livet ska vara. Det jobbigaste är nog när den man älskar gråter otrösteligt, och man inte är där. Annars har veckan gått sin gilla gång med träning och arbete. Jag ska träna igen nu klocka halv 10. Idag går jag ensam, det går det med. Nästa träningspass är på måndag kvart i åtta men då är Marie och Sara anmälda också. Idag ska Cajsa till mormor när jag tränar: Det tycker hon är kul ja det tycker nog mormor o morfar  Totta också. Det ska till kyrkogården så jag har köpt ett gravljus så Cajsa kan tända för morfar Olle, de ska tända för gammelmormor o gammelmorfar också säger Cajsa så det blir nog så.
Annars kommer nog den här fredagen bli som vanligt lite handling, lite städ och mycket tvätt. Det är ungefär så mina lediga dagar ser ut.

Den konstigaste dagen den här veckan var nog igår.  Jag var ute på bolaget på rasten och glömde lägga in bilnycklarna i skåpet när jag kom tillbaka så jag gick med dom i fickan. När vi kom ner efter hyresgästernas lunch så la jag nycklarna på bordet i matsalen. På något konstigt vis hamnade mina bilnycklar i Carinas jackficka, jag förstår inte hur det gick till. Mona sa med att jag la nycklarna på bordet så allting är helkonstigt.  Carina slutade jobba tre så hon upptäckte det när hon kom hem. Hon hade absolut ingen lust att åka tillbaka till Hageby för att lämna nycklarna till mig,  det fanns tydligen inte på hennes karta (enligt den som tog emot samtalet på jobbet). Så hur gör man då,
1. Går hem för att leta efter reservnyckeln
2. Tar buss och spårvagn till Klockartorpet för att hämta nyckeln
3. Går hem och bilen får stå kvar till Carina kommer till jobbet Lördag kväll
4. Tar taxi till klockartorpet fram o tillbaka
5. Ringer hem och ber någon annan leta efter nyckeln.
6 .Ringer upp Carina och talar om att har du snott min nyckel får du fixa tillbaka den till Hageby.
7.Ringer Conny och frågar vad jag ska göra

1.Gå hem för att leta orkar jag inte.
2.Ta buss o spårvagn är alldeles för jobbigt och tar alldeles för lång tid.
3.Gå hem och bilen får stå kvar är kanske inte så bra om jag behöver bilen innan lördag och jag har ju matvaror i    bagaget .
4.Ta taxi är ju också en variant men det kostar nog mer än vad det smakar
5.Ringa hem och be någon leta efter reservnycklarna gjorde jag utan resultat (har inte hittat dom ännu)
6. Ringer upp Carina kan jag ju inte göra vi vet ju inte vad som har hänt riktigt, hon vet inte hur nycklarna hamnade hos
    henne och inte jag heller. Jag tror ju att hon ställde sin väska på bordet det mina nycklar låg och tog dom av misstag.
    Men det är vad jag tror.

7. Conny då ja givetvis ringde jag honom, så han åkte upp till klockartorpet och hämtade nycklarna och kom till jobbet.


Vi gick ut och handlade och det tycker inte Conny om. Han tyckte nog att jag kunde handlat all mat på min rast. Men jag hade ju nog med bolaget då. En platta öl och 10 flaskor Årgångsglögg. Och det var tur att jag kunde gå på rasten för glöggen var slut vid lunch. Jag har några extra flaskor de kan jag få bra betalt för. En flaska kostade 79 så jag kan säkert få ut ett par hundra på svarta marknaden hihihi.

Nu ska jag lämna Cajsa hos mormor tiden springer iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0