Bilderna från Sjöberga

Nu kommer lite bilder ifrån helgen på Sjöberga.
Här står Cajsa och väntar på att vi ska åka. Jag talade om för henne att vi åker efter kl fem. Och här har hon precis talat om för mig att hennes klocka är fem, men min klocka var bara 11.
Vi åkte från bussstationen kl 18 och käkade pytt i panna när vi kom fram. Det hände inte så mycket under fredagskvällen utan vi bara va. Satt o pratade och sedan var det dags att gå och lägga sig.

På lördag morgonen hade jag ju planerat för promenad, det var lite mörkt och halt så jag gick inte så långt. Tog en promenix till Djupvik o tillbaka o sedan ner vid sjön.
   
Vi käkade frukost. Efter frukost ville barnen ut för att åka pulka. Det fanns ju lite snö.
   
  
Vi var ute hela förmiddagen och sedan var det dags för lunch. 
   
Lite fikabröd till eftermiddagen var ju också tvunget att fixas
 
Efter lunch så var det promenix med tipspromenad och efter det var det pyssel på programmet
    
   
I köket kokade några kolapuffar

Nu började kvällen lida mot sitt slut och det var snart dags att sova igen


Söndag morgon blev det ingen promenad. Det hade kommit mer snö så nu kände  jag att går jag ut så bryter jag mig
Efter frukost ville barnen åka pulka igen.
     


Efter pulkaåkningen skulle julpysslet göras klart.
   
Efter  målningen var det dags för mat igen. Vi äter väldigt ofta tycker jag. Men man behöver ju inte äta alla måltider.
 
När vi skulle hem så fick vi åka i personbilar hem till Chaffisen Roger. Det funkade inte med stora bussen vid den stora backen. Men från honom tog vi oss galant hem till Norrköping igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0