Var tog helgen vägen

Vet inte var den här helgen tog vägen. Gjorde inget speciellt på lördagen mer än handling. Det tog lite tid. Jag var på jakt efter fläskkarre utan ben i bit och då menar jag bit. Svärmor o svärfar skulle komma på middag på söndag så jag ville ha en ordentlig bit. Conny o jag åkte till Citygross men där fanns ingen. Då åkte vi till Prix, för där brukar vi handla det. Bitarna som dom hade där var pygme bitar. Då såg jag att de hade fläskfile för 69 kronor kilot så jag föreslog att vi skulle äta det istället. Men handla på HC eftersom Willys brukar ha billigt och vi skulle ju ändå till bolaget.. Vi gick till Willys och där kostade fläskfilen 94 kronor kilot, Conny tittade lite ilsket på mig när jag föreslog att vi skulle gå till ICA istället, han tycker inte om att gå i affärer.
Gick ned till ICA där kostade fläskfilen 119 kronor kilot och restaurang filen kostade 149. Då fick Conny nog och haffade en i charken och frågade efter benfri fläskkarré i bit. Och vi fick en bit på 2,4 kilo. det kostade 69,90 kronor kilot men det var taget. Vi kollade runt lite till och sedan gick vi till bolaget. Vi åkte hem och conny började med köttet. Det är ju alltid lättare att skära tunna skivor på en kall stek.
Resten av dagen flöt på sin gilla gång och inget speciellt hände. Jag satte mig i soffan och tittade på TV och stickade förstås.

Söndagen började med att  Barnen firade Pappa på farsdag och sedan kom Sara och firade lite.  Utav Tesen, Dennis och Cajsa fick han ett visitkortsetui som det var ingraverat Conny Carlsson på. Av Sara fick han en tröja och ett nyckelband där det stod Feltränad på. Koffe hade jobbat hela natten så hon kände att han behövde sova ifred så då kom hon till oss istället. Jag var nere hos Totta och lämnade Fars-Dag lotter, han vann inget men det är tanken som räknas. Sara o jag åkte till Centrum, jag kände att jag skulle nog köpa något till kaffet det blev päronbiskvier. Vi åkte bort till kyrkogården och tände ett ljus hos pappa. Cajsa var och tände ett ljus i fredags men på Lundby sade de att det var 2½ dygns men det visade sig att det var 50 timmar, När vi kom till kyrkogården så hade det redan slocknat så det var ju tur att jag köpte ett nytt. Jag åkte hem och Conny hade börjat med maten. Farmor o Farfar kom och vi dukade upp. Det blev fläskkarre sås o potatis med äppelmos. Conny hade skivat fläskkarrén i tunna tunna skivor och det är såååååååååååååå  gott. Farmor fyllde igår och det är fars dag i dag så vi kände att det var smart att bjuda hem dom på middag.  När vi hade ätit så dök Frida med familj upp och Conny fick lotter, han vann 75 kronor. Staffan tittade in en sväng också.

När alla hade gått hem så blev det väldigt tyst, jag började plocka undan lite och sedan satte jag mig i soffan med stickningen. Conny o Cajsa gick in och lade sig.  Jag satte en stund i soffan och stickade och tittade på TV.


Kommentarer
Postat av: Hej min vännina!

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:32:19
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:33:29
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:35:33
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:36:09
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:37:25
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:37:46
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:38:02
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har blivit väldigt flitig med att skriva på din Blogg.Får snart ses, det var ett tag sen.



Kram Anna/

2008-11-10 @ 21:38:12
Postat av: Anonym

Inte riktigt meningen att det skulle bli 8 kommentarer,skulle kinna tro att jag blivit knäpp.Men dator har tydligen ett eget liv.



ANNA/

2008-11-11 @ 09:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0