En ledig dag

Idag har jag varit ledig så jag tog lite sovmorgon. Gick inte upp förrän halv 9, det var skönt. Satte mig med kaffet vid datorn en liten sväng och blippade runt. Pratade med Anna hon hade fått dagens ros i NT idag så jag skickade ett litet grattis. Hon skulle in till stan så jag frågade om hon ville ha fika och det ville hon. Vi fikade lite och pratade, sedan fick Anna the Nanny fixa Dennis lampa i sovrummet. Han har fått en ny och jag är lite rädd för el överhuvudtaget. Jag har bett Conny i en månad ungefär, till ingen nytta. Men nu hade jag ju nanny här så det blev bra. Dennis blev jättenöjd när han kom hem. Tack så mycket Nanny. Dennis har varit på badhuset med Daniel idag. Sara erbjöd sig att ta med dom dit.
Cajsa och jag o Nanny åkte till HC för lite shopping. Jag skulle ju köpa dekoration och ljus till graven. Den ska ju smyckas till helgen. Och med tanke på vädret som säkerligen inte kommer att bli bättre så kanske det är bra att fixa med det idag. Handlade i varje fall på Ica och gick med det till bilen. Vi sa hej då till Nanny som skulle vara barnvakt åt Maximillian, och packade in oss i bilen. Då säger Cajsa vad fin morfars grav ska bli. Den var ju bra, jag hade ju inte handlat något. Så vi klev ur bilen igen och gick ner till blomsteraffären. Köpte kål, dekoration och ett ljus som håller en vecka eller något. Fortsatte till Ica-kiosken för att handla tändstickor och sedan bar det av till kyrkogården. Regnet öste ned och vi planterade, jättemysigt. Vi tände ljuset och sedan åkte vi hem. Cajsa har fått Tingeling filmen så den satte jag på till henne. Tesen ska övernatta i stallet så hon gick strax efter jag kom hem.  Ska bara ta det lugnt nu, när conny kommer hem ska jag sätta mig på cykeln i 40 minuter jag har inte gått så mycket idag så ett cykelpass sitter nog bra.
Skulle här ha satt in en bild på gravsmyckningen. Jag tog en bild när Cajsa o jag var på kyrkogården, men märkte när jag kom hem att det hade blivit ett videoklipp. Så då lade jag ut det på youtube för att sedan infoga youtube klippet på min blogg. Det fungerade icke så jag har lite kvar att lära. Så om någon vänlig själ kan tala om för mig hur jag infogar klipp från youtube så vore det bra. Men men om någon är intresserad av hur graven ser ut nu med ljus och dekoration så går det bra att gå in på www.youtube.se och där skriva Morfar Olle så kan man se hur det ser ut
<


Kommentarer
Postat av: Sara

haha snyggt morsan att du glömmer att handla det du egentligen åkte bort för att handla haha

2008-10-30 @ 17:02:52
URL: http://saralive.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0