En ny dag

Blev väckt halv fem av Carlsson som ville ha sällskap vid kaffebordet, jag förstår inte vad han ska på jobbet att göra när han är sjuk. Han är genomförkyld har feber och hosta dessutom har han ont i lederna. Han har varit sängliggande i flera dagar. Han gjorde ett tappert försök att jobba i måndags efter att ha legat halva helgen, men han kom hem på förmiddagen och fick gå och lägga sig. Men nu är han igång igen puckot. Cajsa och jag åkte i varje fall till dagis. Och sedan fortsatte jag färden till jobbet.  Skulle bara jobba styvt en timme för jag hade en läkartid vid 8.
Han väl med en brukare ungefär så var det dags att dra. Jag valde att gå till Vårdcentralen så slapp jag att leta parkering.
Det gick bra på Vårdcentralen de tog lite blod och jag blev undersökt. Det gjorde lite ont när han klämde och bände men det får man ta. Jag får svar på proverna nästa vecka. (Det var reumatikerprov)
Jag var tillbaka på jobbet vid 9 så jag hann göra lite nytta innan det var rast. Dagen har funkat bra, lagom tempo och sedan lite avslut med en tripp till HC med en brukare, det är alltid trevligt.
Sara var snäll och hämtade Cajsa och gick hem med henne, vi har bokat vattegympa kl17 så det blev smidigast så.
Nu har jag precis slängt in en omelett naturelll i ugnen och väntar på att den ska bli klar.
Conny hämtade ut biljetterna till boxningen idag. En biljett 900 kronor, det är inte klokt. Men men det är ju hans intresse.
På fredag ska vi gå på Eldkvarn. Vi har beställt bord kl 18 på Thai restaurangen mitt emot Skandia. Eldkvarn börjar 20 så vi har lite tid på oss att äta, och det är skönt att det är så nära. Cajsa ska vara hos Jeanette o Anders från fredag till lördag och sedan strax efter hon kommer hem så ska jag till jobbet. Jag börjar 14 på lördag. Nu är snart omeletten klar så jag ska fixa lite innan den är ju för varm att äta direkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0