SJÖBERGA


Har nu återigen varit på Sjöberga och det var lika trevligt som vanligt. Vi var några medlemmar som hade en liten helg där ute. Alla medlemmar i föreningen var utbjudna men det är ju inte alltid som alla kan komma. Vi träffades där ute kl 11 på lördag förmiddagen. Några åkte själva och några blev hämtade. Jag och Cajsa var där redan kl 10 och installerade oss på ett rum. Vi valde ett litet rum den här gången (det blir mindre att städa då). När alla hade kommit så fikade vi och satt och pratade. Några kom ut som inte skulle stanna över natt och det går ju lika bra. Vädret  var jättefint så barnen var ute hela tiden. Det är ju ganska stora ytor för dom att springa omkring på. Vi käkade lunch tillsammans och det smakade jättebra efter att ha varit ute i friska luften. Efter maten valde vi att gå på promenad. Småbarnen följde också med. Vi gick runt Djupvik så sammanlagt blev det 4,5 kilometer. Småttingarna gnällde lite emellanåt men då fick man leka lite så började de gå igen. Det fanns mycket att titta på, det var hästar och kossor i hagarna. Jag inte i samma hagar förstås.
När vi kom tillbaka till lägergården var kaffet klart. De som ville fick glass med frukt och det är ju alltid populärt. Vi trodde väl att barnen skulle däcka vid det här laget men de klädde på sig efter fikat och gav sig av ut igen.
Vi vuxna som inte gick ut satte oss i soffan och pratade. Jag tog fram stickningen för jag har lärt mig att prata och sticka samtidigt.
De som bara hade kommit ut över dagen åkte hem på eftermiddagen, de var inte så många så det blev ingen stor skillnad, men det är alltid roligt när det kommer ut folk även om de bara stannar ett litet tag.
Snart var det dags för mat igen. Det serverades hamburgaren med bröd och pomme. Man trodde nog att det skulle ta emot för barnen, men de hade ju varit ute så mycket så de fick i sig lite till.
Efter maten var det full rulle igen, några satte sig framför TV:n,  ,men de minsta som man trodde skulle vara trötta nu, de höll igång.  Godispåsarna åkte fram och det poppades popcorn.  Kvällen började lida mot sitt slut. Några började dra sig uppåt till sovrummen. Vi andra satte oss framför TV;n. Jag hade fortfarande stickningen med mig. Cajsa ville inte gå och sova och det var några fler ungar som valde att sitta med oss vuxna framför TV:n. Vi brukar äta kvällsmat kl 21, men vi plockade inte fram något ikväll för de flesta var mätta och belåtna. Det var något barn som var lite småsugen men det gick lika bra med frukt.
Sänggåendet för mig och Cajsa blev 22,30.

Söndag morgon vaknade Cajsa och jag vid 7, jag klädde på mig för att gå en liten morgonpromenad. Cajsa ville inte följa med och jag var lika glad för det. Jag gick ned till Djuvik och tillbaka det blev ungefär 2,5 kilometer. Hade ingen lust att gå runt som igår. Det är inte lika roligt att gå själv. När jag kom tillbaka satt cajsa i soffan och tittade på TV. Jag  tog en fika och sedan gick jag upp för att byta kläder och tvätta mig lite. Cajsa följde med och satte på sig kläder.
Frukosten serverades kl 9. alldeles för sent i mitt tycke, men men. Jag käkade havregrynsgröt. ägg och smörgås och sedan avslutade jag med en kopp kaffe. Frukost på Sjöberga är nog det bästa jag vet och det smakade extra gott idag efter min morgonpromenad.
Efter frukost blev det full rulle på  ungarna igen. De gick på bananjakt. I ett träd nästan nere vid sjön hängde det bananer i ett träd så de fick plocka det blev väldigt populärt bland de mindre barnen. De större grabbarna tyckte att det var lite jobbigt och larvigt. Men allt kan inte passa alla. Vi vuxna som inte var med på bananjakten började att packa och städa våra rum. Det är då man fattar att man snart ska åka hem och det är aldrig roligt. Ungarna var ute hela förmiddagen och de kom in lagom till lunch. Efter lunch så fortsatte vi att städa de gemensamma utrymmena.  Och fram på eftermiddagen var det dags att åka hem. Jag körde egen bil så jag stampade på först. Vi tog färjan vid Säter till Skenäs och det blåste ganska bra. Det gungade rejält och det är det värsta jag vet. Vi har en helg inbokad i november som vi ska åka ut igen, fast då vill nog jag åka ut redan på fredagen så man har hela lördagen på plats, men någon egen bil blir det nog inte då.

Kommentarer
Postat av: Sara

Nästa gång ska jag med ut och få lite semester. haha Sjöberga är det bästa som finns

2008-10-23 @ 21:26:52
URL: http://saralive.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0