Den årliga glöggaftonen

Så var det återigen dax för den årliga glöggaftonen hemma hos Marie på Frans Mans backe. Jobbade till 16 så det blev lite körigt. Som tur var så hämtade Tesen Cajsa från skolan så det momentet slapp jag. Kom hem slängde mig i duschen och började att sminka mig. Den nyinköpta klänningen glittrade i sovrummet och nedanför glittrade det också för den släpper glitter. Sara har haft den hemma och tvättat den men den släpper i varje fall. Den är jättefin och satt perfekt som jag tycker i varje fall.


I varje fall så tog jag på mig klänningen och den satt ju som sagt jättebra. Jag packade ihop det jag skulle ha med mig och gick ut till parkeringen. Jonnas Danne skulle skjutsa oss till Marie. Vi var först på plats så vi fick en varsin drink och det satt ganska bra. Efter en liten stund kom resten av glögggänget. Det var Anne-Marie, Ingemo, Ewa och Ewas dotter Maria.

Glöggen kom fram och även frågesporten. Marie försökte hela dagen att lura i mig att vi skulle gå tipspromenad men det gick jag inte på. Vi delades in i två lag och satte igång.




Koncentrationen var total. Däremot blev det problem när Bag in Box skulle öppnas, men Anne-Marie fixade det
galant, jag tror att även hon hade vissa problem till att börja med

Efter frågesporten som vanns av Ewa, Maria och Ingemo så förflyttade vi oss till salongen och fick där smaka diverse delikata små saker. Vi var väldigt nöjda och mer dricka blev det.







Ingemo och Anne-Marie åkte hem vid 22 ungefär (jag tror att det var den tiden) Vi fortsatte att dricka och lyssna på musik. Vi var väl uppe och dansade lite också. Så Marie lilla hus är fullt med glitter och då menar jag fullt för så fort jag rörde mig eller satte mig någonstans så lossnade det lite glitter.

Vid 0200 skjutsade Mike oss hem. Han är guld.

Dagen efter hade nog Marie fullt upp med att få bort allt glitter. Jag släppte nog lite i Mikes bil också. Så då var den julpyntad.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fin klänning, synd att den bara släppte massa glitter, hoppas att dom nya kläderna blev bättre :)

2009-12-17 @ 16:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0