Luciafirande på jobbet

Luciafirande på jobbet. Klart man ska dit även fast man är ledig. Vilken idiot!!!!!
Men men Cajsa tycker att det är jätteroligt i varje fall och det var faktiskt trevligt. Hämtade Cajsa på skolan vid 12 och åkte hem för att hon skulle byta kläder. Jag köpte ett par stövlar med klack i julklapp till henne men hon fick dom idag hon blev jätteglad de matchade hennes nya kjol.



Vi åkte till jobbet och Jonna var där med Albin och Cornelia så det blev ett litet luciatåg. Innan det var dags så lekte dom lite. Det blev långdans genom båda lägenheterna.



När alla brukarna var på plats så var det dags för de små att byta kläder och det skedde med mycket fnitter. Vi fick hjälpa till lite och hålla melodin men annars var de jätteduktiga. De sjöng Sankta Lucia och Stalledräng och sedan i ett hus vid skogen slut. Just det Blinka lilla stjärna med. De sjöng Sankta Lucia när de gick ut också. sedan var det dags för min lilla charad. Marie hade fixat en kjol åt mig så jag sprang omkring lite i och vi spelade på ukulele och sjöng. Det var populärt. Vi fick tårta också, hemmagjord den var jättegod. Barnen fick turas om att hålla den rätt ska vara rätt.




   

  

Ja det var den dagen. Lite synd att de inte har luciafirande i cajsas 6-årsgrupp. Guuuuud vad jag saknar dagistiden. När man var på luciafirande och andra roligheter. Gårdsfesterna var också trevligt. Ska bli intressant att se hur det blir när Cajsa börjar skolan på riktigt om det blir pysselkvällar och dylikt. Den som lever får se


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej! Ser att du saknar oss, för du menar väl personalen!? Kramar till Cajsa från "Ripan" Ingrid.

2009-12-10 @ 19:52:36
Postat av: Anonym

självklart saknar jag er.

2009-12-10 @ 22:49:06
URL: http://litencajsa.blogg.se/
Postat av: Linda

Fina bilder :) så söt hon är :)

2009-12-17 @ 16:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0