Helg igen.

Gårdagen är inte så mycket att orda om. Jag hade ingen direkt fart till någonting. Det blev lite plockande och diskande. Och lite sitta vid datorn och spela Betapet. Tesen var snäll och dammsugade i vardagsrum o kök. Det var lite stökigt efter torsdagkväll. Lite chips o ostbågar  på golvet.

Det var ju inte speciellt roligt att komma upp på fredag morgon och se röran men men.  När jag hade lyckats att få i mig lite kaffe och städat av lite så var det matfrågan som var det stora samtalsämnet.
Tesen o jag bestämde att vi skulle gå in till Hageby Centrum o köpa det nödvändigaste. Ville bara vänta in min halvsyster Lena  och hennes dotter Erica först. Hon var på väg från Avesta och skulle låna ett garaget utav min granne. Och självklart ville jag träffa henne och se monsterbilen igen. Den bilen klämde jag mitt lillfinger i år 2007, det glömmer jag aldrig.

  

Alltså 2007 när Lena kom ned med sin fina Mustang, importerad från USA så blev ju jag alldeles till mig bara att den var röd blev jag förälskad i. I varje fall så skulle jag då åka med till Hageby Centrum bara för att få åka i bilen. Mamma fick ta hand om Cajsa. Min man har alltid klagat på att jag smäller fruktansvärt i bildörrar så jag tänkte att nu måste jag ta det lugnt så inget händer med bilen. Så när jag smällde igen bildörren så lyckades jag sätta  mitt lillfinger emellan för att så att säga dämpa smällen. Lena låste bilen och jag satt fast med lillfingret. Jag bad henne öppna bilen igen och skjutsa mig till vårdcentralen. Det gjorde hon och sedan så åkte de tillbaka till HC för att shoppa lite och jag satt hos farbror doktorn och hade ont i mitt finger. Det var alltså historien om hennes monsterbil.

Även idag fick Cajsa vara hos mormor när Tesen o jag skulle gå in till Centrum och handla. Det gick bra sånär som på skoskav för mig.

Men nu var det ju lördagen jag skulle skriva lite om. Lena och Erica skulle till stan för lite shopping och frågade mig om jag kunde skjutsa dom och sedan hämta dom och det gjorde jag. Lena tyckte att jag kunde köra monsterbilen till stan men där gick gränsen. Skjuts kunde de få men inte i monsterbilen. Jag har ju fler fingrar för att inte tala om tår som kunde fastna överallt. Så jag skjutsade i min bil.

Connys jobbarkompis Jocke kom in med sin dotter Frida så hon badade med Cajsa. Lotta och Mattis kom också förbi. Så det blev fika och bad. Jag hade varit och köpt massa fikabröd och sedan så bakade Tesen kladdkaka, och Jocke hade med sig glass så det blev riktigt mumsigt. Vi badade och fikade mest hela dagen. Mattis o Dennis valde tv-spelet de tyckte att det blev för rörigt i poolen.

   


Klockan gick och även de åkte hem. Cajsa var lite gnällig och sa att hon mådde illa. Så vi valde hon och jag att ligga på soffan med altandörren öppen. Hon låg och gnällde lite hela natten.
På morgonen såg hon lite blek ut och ville bara sitta i mitt knä, jag tempade henne och då hade hon 38,5. Hon gnällde lite över huvudvärk så hon fick en halv panodil och lade sig på soffan.

Söndag morgon var jag  borta och handlade melon till henne och när jag kom tillbaka hade Jocke o Frida kommit. Frida ville bada så Cajsa gick också i poolen men gnällde hela tiden över huvudvärk så hon fick gå upp. Hon lade sig på soffan och somnade direkt. Sara o Koffe kom förbi så Sara fick underhålla lilla Frida. Cajsa sov en bra stund så jag tempade igen och då hade hon 39,3 

Lena kom förbi för att hämta bilen och säga hej då. Nu dröjer det ju ett år till nästa gång. Men jag sa åt henne att skaffa Facebook så vi kunde chatta lite. Jag kände att jag var ju tvungen att sitta lite i bilen i varje fall. Så jag passade på när Lena skulle röka. Hoppas att hon skaffar facebook. Kanske skulle säga åt Stefan med att fixa det. Stefan är min halvbror i Avesta.


Conny kom hem och jag åkte o hämtade pizza det är ju jättenyttigt men vi tänkte att det kanske vi kunde få Cajsa och äta men det gick inte bättre med det. Hon somnade igen och vaknade och kräktes. Jag tempade igen och nu låg det på 39,5.
Tempen steg till 40,1 så det blev att mata med panodil. Vi fick ligga på soffan med fläkten. Hon sov från 23,30 fram till 04,00 då hon vaknade och drack för att sedan somna om igen.


Kommentarer
Postat av: jenny

Aj aj det där fingret såg inte roligt ut. Jag förstår din hatkärlek till bilen :)

2009-08-06 @ 23:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0