Min tredje vecka

Den här veckan började med regn, men man fick så mycket sol förra veckan så det känns som om man skulle klara lite regn nu. Det som brukar vara bra med regn är ju att man hinner med mer här hemma. Men inte jag, det är så tråkigt att städa så inte ens regnet kan få mig att börja med det. När det är sol så vill man ju vara ute i det vackra vädret och när det regnar så ska man ju ligga och läsa en bra bok eller något liknande.
Det är ju tur att jag har en bärbar dator när det är dåligt väder. Jag har ju ungdomar som vill använda datorn och nu är ju inte det några problem eftersom jag har en egen.

Måndag och tisdag flöt på ganska bra, måndagen var jag på vårdcentralen med Dennis, han hade en knöl bak i nacken och ont i ett öra. Det visade sig vara öroninflammation och knölen var troligtvis en svullen lymfkörtel.
Tisdag gjorde vi inget speciellt mer än att förstöra pengar. Det blev en sväng till ÖB bland annat.
Onsdag så var det dags för Dennis att åka till Borlänge på Dalecarlia cup. Det regnade hela tiden och gick inte så vidare för dom. De har vunnit cupen två år irad men i år fick de vika sig och vann två matcher och förlorade två.


Onsdag kväll var jag med Sara på Vårdcentralen, ja på Jouren nere vid Folkets Hus, hon har blåsor i munnen och kan inte äta så  stackarn, hon fick något gurgelvatten så det bedövar i halsen så nu kan hon äta. Hon började med Mc Donalds, det kanske inte var det bästa valet men hon sa att milkshaken var väldigt god när det rann ned i halsen.

Torsdag och fredag har jag mest shoppat, det har blivit lite allt möjligt. Conny gnäller om att frysarna måste tömmas så jag köpte inget till frysarna utan nu blev det lite kläder till mig och badleksaker till Cajsa, en liten vit råtta blev det med så nu har hon en vit och en svart, ja inte riktiga  råttor förståss.


I dag fick jag se bild på mitt lilla barnbarn. Sara och Koffe  har varit på ultra. Jag skulle kunna sätta ut bilden här eftersom jag fick en egen, men Sara har nog det på sin hemsida eller också inte. Men det är ju hennes barn så hon får ju bestämma om barnet ska exponeras på webben eller inte.

Lördag var det inte heller så vidare vackert väder så vi gjorde väl inget direkt då heller mer än att shoppa. Tesen var inne på Juvelen och hittade ett par örhängen som hon ville ha så dom lade hon undan.
Dennis kom hem och han var på bra humör och hade köpt en liten present till familjen Det var en mussla med pärla i glas.


Söndag så åkte Tesen och jag till kyrkogården för att göra ordning på pappas grav. Vi fick åka till plantagen och köpa blommor först, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, de blommorna som jag tänkte fanns inte just nu så det blev vit lobelia och röda rosor. Tesen bestämde det.  Tesen hämtade sina örhängen idag också.

Det blev så fint så. Det får man vara nöjd med. Ska försöka vara ute i lite mera god tid nästa år så det blir som jag tänker. Nu var det ju tur att Tesen var med så det blev lite ordning. Jag har lite svårt att tänka om när inte det finns som jag tänker. men nu gick det  ju bra.

När vi kom hem så hade Conny börjat med maten. Köttbullar sås och potatis. Mums. Vi badade lite medans vi väntade på maten, Solen visade sig ju  så det är ju klart att man hoppar i vattnet då
   
Vi käkade och sedan fick vi lite besök så jag fikade lite. Nu ligger Conny o Cajsa. Dennis är ute och Tesen sitter vid datorn i köket. Regnet kom precis tillbaka. Kan inte påstå att jag hade börjat sakna det ännu. Regnet är som en objuden gäst just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0