SANGRIA

Den tråkiga tisdagen försvann men jag hade känning av den i två dagar tror jag. Dagen efter hände inte så mycket. Vi var och handlade det är ju det vanliga nöjet. Jag verkligen älskar att handla. Det blev bärs och Sangria bland annat. Jag har ju lovat att bjuda in grannen på det.

Torsdag,så var det dags för grannen att komma in. Tänkte att det blir ju inte så sent eftersom både Conny och Carina skulle jobba dagen efter. Johan o jag är ju lediga lite till. Jag förberede Sangrian för den blir bäst om den får stå och dra lite. Jag lagade lite mat också. Dennis skulle käka grillade revbenspjäll, Cajsa grillade kycklinglår, Tesen och jag käkade blodpudding det är vår favoriträtt för tillfället. Conny fick kokt torsk och äggsås så han var helnöjd.
Men som sagt kvällen skulle ju inte bli så sen eftersom de skulle upp i morgonbitti.

Grannarna kom in och hade Jonna med sig. Hon gick in till Cajsa så det var i rummet. Jag gjorde i ordning den första litern med Sangria, fyllde på is och sockerdricka. Den litern gick ganska fort att tömma. Johan o Conny drack öl, så Sangrian fick Carina o jag ha för oss själva

     

Vi satt där och pratade och Josefina kom hon med. Vi hällde upp lite chips och ostbågar och fortsatte vårat tjatter på gården. Litern tog slut så jag gick in för att fixa en till. Johan blev lite imponerad av Dennis hemmagym så han satt där och pressade lite. Carina gick också ned en sväng för att pressa, det var ju roligt.

Tesen var inne hos Jessica o Johanna och tittade på film. När även den andra litern var slut så fick vi se att klockan hade klivit över midnatt närmare bestämt så var den 1. Det skulle ju inte bli så sent. Sånt som händer för mig och Johan är det ju inga problem men de andra hihihi. Det är ju självförvållat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0