Sjöberga Onsdag

Onsdag morgon var det dax för kökshandräckning. Det är inte så avancerat man ska vara i köket en kvart före varje måltid och duka fram och så ska man duka av efteråt och diska.  Visserligen är det många måltider.

Frukost        9,00
Mellis          10,30
lunch           13,00
Mellis          15,30
Middag        18,00
Kvällsmat    21,00

Det som var mest jobbigt tror jag var att släpa mellanmålsvagnen ner till stranden och tillbaka upp. Annars så var det behagligt att ha köket. Det var ju bad som stod på schemat hela dagen.  Trodde nog inte det när jag klev upp i morse det såg lite molnigt ut. På eftermiddagen var Cajsa med Stina och Johanna och bakade kladdkaka. Till det fick vi glass och bär men det åt vi uppe för det blev lite jobbigt att släpa det ned till stranden.
  

På kvällen hade vi SPA-kväll, med lite olika inslag. Det var lite massage och ansiktsmasker och fötterna i något gegg som skulle vara bra. Ja det var ju exotiska frukter och bål också. Några barn gick med Danne ned till stranden och resten var uppe hos oss. De fick också frukt o popcorn.
   
      
Efter vår SPA-kväll så satt vi i matsalen och pratade om lite allt möjligt. Barnen var väldigt trötta och Cajsa somnade utan att se på TV, Hon somnade visserligen i fel säng men det är smällar man får ta. Jag kunde ju ha lagt mig i hennes säng men så långt tänkte jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0