SÖDERKÖPING

Onsdag var Tesen o jag på smultronstället i Söderköping, Vi åkte iväg strax före lunch och det var precis lagom tid. Vi kom dit precis före broöppningen så det var skönt. Den öppnas varje hel- och varje halvtimme och då kan det nog bli att man får stå ett tag och det är ju inte så kul. När vi kom fram så fick vi stå i lite kö men det var bara 10 minuter max.
Det är ju alltid svårt att bestämma sig vad man ska äta. Det borde finnas skyltar utanför så man kan titta lite medans man står i kö eller också på deras hemsida.

Förra året när vi var där så tog Tesen Colosseum. Det var ungefär 5 liter glass och  massor med frukter. Den kostade över 300 kronor och då var det så att om man klarade av att äta upp glassen inom en timme utan hjälp av någon annan, så bjöd dom på glassen. Tesen försökte med stupade när det var 10 minuter kvar. Då hade hon en tredjedel av glassen kvar men det var stopp. Det gjorde inget det var en kul grej. De har slutat med det erbjudandet nu, folk mådde så dåligt och andra kunder blev tydligen lidande när glassen var nere och vände. Jag frågade henne om hon ville ha den i år igen men det ville hon inte.




Tesen tog efter mycket om och men glassen som heter Vesuvio, det ryker om den. Och det brukar vara Connys favorit, nu var ju inte han med. Jag tog en glass som heter Euro och den var inte fy skam. Banan och chokladglass med mandarinklyftor skivad banan och chokladsås. Jag vet inte om det var något mer i den men god var den. Tesen drack coka cola till och jag tog en kaffe. Det är faktiskt gott med kaffe till glass.





När vi hade käkat upp glassen så kände jag mig som en uppstoppad korv, så gick vi till slussen för att titta lite. Tesen tyckte att det var intressant att se på. Vi stod där ett tag i solskenet och det var riktigt skönt. Många fina båtar såg vi.
     

   



Vi gick en sväng i Söderköping. och sedan var det dax för hemfärd. Ingen broöppning nu heller Vilken tur vi har. Vi svängde in till Marie o Micke på vägen hem. Vi bestämde att vi skulle till Stegeborg och käka på kvällen. De har vildsvinsbuffé på onsdagar i juli där. Så jag ringde Conny och talade om  vad vi skulle göra och han tyckte väl att det var ok. Jag åkte hem och styrde lite o Conny kom hem vid 16. Marie och Micke dök upp ungefär en halvtimme senare.
När vi kom ned till Stegeborg som kändes som att vi hade åkt till världens ände för det var väldigt krokiga vägar, då i varje fall så beställde Marie o jag en varsin Strawberry Daquiri, sexor.



Efter lång väntan så kom de med våra FÖRDRICKAR (skulle ju fotat innan jag började dricka men det glömde jag bort)då hade Conny o Micke börjat röra på sig för att hämta mat. De kom in i Martini glas och smakade som om det bara var jordgubbsvatten och is. Inge bra alls. När servitrisen kom in så frågade hon om de smakade bra och Marie svarade nej och förklarade att så här ska det inte varken se ut eller smaka. Servitrisen blev lite förnärmad och gick iväg. Hon kom tillbaka efter ett tag och bad om ursäkt. Bartentern hade inte klarat att göra dessa drickar ordentligt så de beklagade och bjöd på drinkarna. De kostade 100 kronor styck så det var ju bra. Maten var god vi åt två gånger inte Conny men han hade magen full med kålpudding som han hade i matlåda. Efterrätt skulle ingå i maten och det bestod av blåbärspaj med vaniljsås. När hon kom in med detta så var det Hallonpaj med vanlijvisp så det var besvikelse nummer två för kvällen.
Efter maten så åkte vi hem till oss och satt och tjattrade lite


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha ett ganska vanligt fel på restauranger. Om bartendern inte kan göra drinken så kan han slå upp den. Tur att Marie är så ärlig

2009-07-16 @ 10:20:18
URL: http://nanny.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0