SÖDERKÖPING igen

I dag på förmiddagen hände inget speciellt det var matlagning och det vanliga disk och lite plock.  Kände väl av gårdagen lite, det blev inte så mycket dricka men tillräckligt tydligen. Vid ett-tiden kom Marie o Micke och hämtade mig vi skulle luncha i sörping. Det var sååååååååååååå länge sedan som jag käkade tapas så vi styrde mot La Uva.
Vi satt vi bordet på uteserveringen och väntade men förgäves. Det stod på en skylt att man skulle komma in och beställa så det gjorde vi.

Vi beställde en meny med tillägg och till det en karaff Sangria. Det var gott, jag har aldrig druckit det förut men det var helt OK. Så det var bara att gå på igen. Frågan är om yrslan  från igår hade släppt riktigt. Jag kände nog att den kom tillbaka ganska fort. Men men. MIcke käkade dagens lunch. Vi satt där länge och väl och käkade man ska äta tapas i lugn och ro. Det är ju så trevligt att sitta och glo på folk också, dom har några original i sörping.

   

Vi satt som sagt ganska länge och åt. Vi gick därefter en sväng på stan det var ganska skönt att röra på sig efter maten. Bl a var vi inne på en klädaffär där jag provade alldeles för små kläder, genomsvett var jag så det rann i pannan, men jag hittade inget direkt i min storlek som blev något hallelulja moment. Men mycket snyggt fanns det men i fel storlek förstås. Så storleken måste jag nog göra något åt tror jag, vi får se.

Vi rörde oss ned mot slussen och satt oss på en ny restaurang. Det blev Sangria där med.  Börjar få smak på Sangria nu. VI hade fin utsikt mot kanalen så även där kunde man sitta och glo på folk.

   

Den karaffen tog ju också slut och då funderade vi väl på att kanske ta en till men vi gick över på drink i stället.
Marie tog en Mojito och jag en jordgubbsmojito. Micke beställde vatten men han fick inget.  Lite synd om honom.


När vi hade druckit upp så var det dags att åka hem. Vi var först inne på godisaffären med det stora urvalet. Hade inte en tanke på att fota där för jag blev så exalterad av allt godis. Jag köpte 1,5 kilo. Bland annat chokladdoppade popcorn, det var faktiskt gott. När jag kom hem i varje fall så pratade jag lite med conny och grannen Johan som var inne. Men jag kände ganska snabbt att det var bättre att jag gick och lade mig. Så det gjorde ja.



Tack Marie o Micke för en jättetrevlig dag


Kommentarer
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

Hoppas du får en bra helg

Puss och Kram http://esth.blogg.se ♥♥♥

2009-07-17 @ 11:22:15
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tja! Såg din kommentar på min blogg. Vi håller på med geocaching som är en skattjakt med GPS. För att vara med behöver man ett användarnamn och vårt är Team Garbo (efter katten) Kram. Vad trevligt ni verkar ha haft i Sörping

2009-07-17 @ 12:45:25
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0