Molnfri himmel


Nu är bassängen på plats. Och midsommar är över. Svärmor o Svärfar var här och käkade på midsommar. Vi drack Artic Vodka strawberry och det var gott, lite starkt till att börja med, men vi kom på att det skulle nog blandas med sockerdricka och då blev styrkan lite bättre. Vi käkade potatisgratäng och grillat kött. Svärfar drack iste för han körde. Efter maten serverade jag honom lite kalaspuffar för det har han frågat efter i flera år nu efter maten och idag fick han det. Svärmor skäms lite när han sätter igång men det är ingen fara han får det han vill ha. Det tog nog emot för han var ganska mätt efter maten, men har man tjatat så har man så det var bara för honom att äta upp.
 

Cajsa sjäng karaoke som vanligt för hela grannskapet. Vi avslutade kvällen (artic flaskan var slut) med en marinella med sockerdricka och det var inte helt fel det heller. Skulle provat Passoa också men det glömde jag bort och den står ju kvar

Lördag så var det dags att bygga pool. Coffe var här och hjälpte conny, det var meningen att Staffan skulle komma också men han fick förhinder av något slag. Cajsa sprang och tjatade hela tiden så ett tag tänkte jag att vi skiter i bassängen. Till mat blev det rester idag. Sara och Coffe käkade också.  När de hade gått hem så gled jag ned i soffan med min stickning det var nog en vecka sedan jag stickade så det var på tiden.

Söndag morgon fyllde vi poolen. Jag var tvungen att åka till ÖB för att handla ett poolskydd, det är ju lag på att man måste ha ett sådant. Det konstiga är att jag har så svårt att bara köpa en sak när jag åker till en affär. På kvittot stod det 786 kronor jag tycker att det blev ett dyrt poolskydd.
När jag kom hem så kom Cajsa på att hennes bikini var för liten och Conny var sugen på spagetti så jag fick åka till HC, Jag älskar att handla. Jag började med Kapp Ahl och hittade en glittrig bikini till Cajsa, en limegrön tröja till mig och ett linne i aprikos färg också till mig själv. Man kan ju inte bara handla en sak när man är i en klädaffär, eller??? Jag skulle handla spagetti på Willys och på det kvittot stod det 287 kronor. Jag tycker att det är väldigt konstigt att det blir så dyrt.

Efter det så var jag tvungen att gå ut till bilen med varorna för att sedan gå tillbaka till leksaksaffären för att köpa pluttifånkorvar så vi kunde flyta i bassängen. Det blev en simring också.

  


Conny tyckte att vi kunde komma upp för att äta lite mat så det gjorde vi. Cajsa ville inte gärna gå upp men jag lovade att hon skulle få bada lite senare om hon åt mat. Tesen kom hem lagom till maten och efter maten när de hade vilat lite så gick hon i bassängen med Cajsa.

 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Den där drinken skulle jag me vilja smaka ;) mums

2009-06-26 @ 21:57:52
URL: http://filippasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0