Skolavslutningar

Så var det dags för skolavslutningar. Som traditionen bjuder så måste jag ju bara gå på Vrinneviskolans skolavslutning. Jag var på min första skolavslutning där 1972 för då slutade jag årskurs 1 jag har samtidigt kommit på att jag egentligen var där första gången på skolavslutning 1969 för då slutade brorsan första klass och jag var ju med då så jag vet inte om det räknas. Cajsa o jag gick i varje fall (åkte Bil) till vrinneviskolans skolavslutning och vädret var vackert som sig bör. Cajsa ville ju givetvis inte stå med mig.

  
Efter själva avslutningen så gick vi hem först ville cajsa hälsa på sin nya lärare som hon ska få till hösten så det gjorde hon , och jag hälsade på diverse lärare som jag känner sedan tidigare på skolan.
Therese skolavslutning var på Pronova men hon åkte själv för jag kände att jag skulle på Dennis skolavslutning då han faktiskt slutar nian. Det var ju på fredagen.
De var lite smartare i år för de bokade folkborgen i fall det skulle börja regna. Och det gjorde det ju givetvis.


Efter ceremonien i Folkborgen så skulle eleverna tillbaka till skolan och sitt klassrum för att få betygen, äta tårta och säga adjö. Det var många föräldrar som var med så vi fick kaffe utan tårta men det gjorde ju inget.



Det fnissades och pratades både högt och lågt och alla eleverna var glada och ledsna samtidigt. Det kändes nog lite konstigt att sitta så här för sista gången.


Så var det dags för avsked av lärare och elever. Dennis hade köpt blommor till de som slutade nian ihop med honom och till de lärare som han har haft. Han höll ett litet tal till varje person som han gav en ros, ett tal som riktade sig speciellt till den personen som han hade framför sig. Det var inte långt till tårarna kan jag säga och det var inte bara jag som tog åt mig. Han höll så fina tal så jag tror att alla föräldrar och lärare hade klump i halsen.
 
 
 


Dennis gav rosor till flera lärare samt till rektorerna men då gick han iväg själv så jag fick inte följa med och fotografera. Nu är det sommarlov och han har varit ledig i fyra dagar och han börjar redan bli eledig. I söndags var han i Jönköping med fotbollslaget det var någon cup. De spelade tre matcher och vann alla tre. Han gjorde ett mål tror jag det var så han var nöjd. I dag tisdag så ska han till Marie o Micke och singla jord. Får se om han har tålamod till det. I går skulle han olja in staketet men det hade han inte tålamod med så jag hoppas att det går bättre idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0