Cajsas ambulansfärd

Idag måndag så hade cajsa en studiedag så jag tog semester och tänkte vi skulle umgås och ha lite roligt hon och jag. Bilen är ju lite trasig vi väntar på att rotorn ska komma hem så några längre sträckor blev det inte.
Vi bestämde att vi skulle gå till dagis och hälsa på.
Det passade bra för Ingrid fyllde år så vi kom precis lagom till födelsedagsfirandet med sång och fika. Cajsa var helnöjd och jag tror att barnen tyckte att det var lite roligt att vi kom.
När vi hade fikat så skulle barnen leka med allt. De började hoppa på hoppbollar.

Så ser en hoppboll ut för er som inte vet det. De är totalt livsfarliga. Jag stod och pratade med en personal precis bakom soffan i lekhallen. Plötsligt upptäcker jag att Cajsa kryper på golvet jag tror givetvis att hon leker och gömmer sig för Susanne i köket som precis går förbi men så var det inte.

Hon har lyckats att ramla av hoppbollen baklänges och slagit i ryggen rejält. Hon kunde inte prata ordentligt utan väste fram orden och sa att hon hade ont i ryggen. Hon var blå runt läpparna och tungandad. Hon kved när jag tog i henne så jag lade henne i soffan. Barnen ville trösta men hon fick ont bara de tog i henne. Så personalen fick ta in barnen i ett annat rum för det blev lite jobbigt med Cajsa.
Vi ringde ambulans och Ingrid la blöt handduk i pannan på Cajsa för det tyckte hon var skönt. Hon skiftade lite färg i ansikte blek i ena stunden för att sedan bli högröd.
Ambulansen kom och de undersökte henne. Ögonen flackade fram och tillbaka men det kändes lite tryggare nu när ambulansen hade kommit. De bestämde att hon skulle följa med i ambulansen

Jag ringde till Conny o Sara så de kom upp till akuten. Sara gick genom skogen och Conny fick skjuts av en arbetskamrat. De kollade syresättning och liknande i ambulansen och satte embla ifall hon skulle bli inlagd eller så.
Någon röntgen ville dom inte göra för strålningen är ju inte så bra. Läkaren konstaterade i varje fall att det inte var något brott varken i skallen eller på revbenen. En rejäl smäll hade hon fått så hon var väldigt öm men det kan man ju inte göra något åt. Hon fick panodil och sedan skulle vi avvakta lite.

När vi hade varit där uppe i några timmar så sa läkaren att vi kunde åka hem så vi tog taxi. Den taxichauffören visste ingenting han körde fel tre gånger så hur han kunde vara taxichaufför det fattar jag inte.
Väl hemma så lade sig Cajsa i soffan och vilade Jag ringde till dagis och talade om läget.

Hon har fortfarande lite ont i revbenen när hon rör sig och har kvidit i sömnen vid varje vändning i natt, men förhoppningsvis tar hon det lite lugnt ett par dagar så det värsta hinner lägga sig. Hon säger att hon aldrig mer kommer hoppa på en hoppboll men det tror jag inte riktigt på.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så himla skönt det var när du ringde och sa att det var ok! Ge Cajsa en jättekram från oss alla och hoppas att hon inte blev avskräckt helt från att komma och hälsa på fler ggr.Kram Ingrid.

2009-11-10 @ 18:06:26
Postat av: Bella

Åh stackars liten, jag glömmer aldrig min ambulansfärd med sara men va skönt att det slutade lyckligt :-) Krya på er, Kram bella

2009-11-12 @ 19:06:10
URL: http://missunfaithful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0