Det ska va gött å leva

Vill bara börja med att säga att jag har knappt sovit inatt. Med conny bortrest så såg jag fram emot en natts sömn utan hans snarkningar, men ack vad jag bedrog mig. Jag har knappt sovit något det var för tyst. Jag försökte med att ha TV:n på men det hjälpte inte. Sista gången jag tittade på klockan var hon 02,30. Snacka om att man inte saknar kon förrän båset är tomt-


Vin o Chokladprovarmässa i Söderköping står på menyn. Marie och jag har en kulkassa som vi lägger 200 kronor var i månaden till. Då blir det inte så mycket pengar ur plånboken när vi vill göra något. Nu hade vi bestämt att vi skulle på på mässan på Söderköpings Brunn. Vi hade bokat oss på dessertprovning med Jolla Togan 11.30.
Tesen hade tävling i stallet så Sara kom för att vara med Cajsa. Jag hade förberett middag så det var inte så besvärligt tror jag.

 
Hade bokat med Linda på jobbet att hon skulle skjutsa mig till Marie och sedan vidare till Söderköping. Väl framme gick vi runt lite på brunn för att se var själva provningen skulle vara. Sedan gick vi över till mässan.
Det var litet men gemytligt. Carl-Jan Granqvist hälsade välkomna och pratade lite om vad det fanns att titta på under mässan.


Det fanns en chokladfontän där man kunde doppa marsmallows, ananas eller physallis. Det var nog godast med ananas. Vi provade lite ostar och rapsolja. 



 Sedan gick vi vidare till dessert-provningen. Den var jätteintressant och hon var väldigt kunnig. Deras butik finns på Prästgatan och det är nog värt ett besök. De har olika chokladprovningar där så man kan boka in sig med ett gäng väninnor.

Vi fick prova lite choklad och desserter och till det tre olika dessertviner

     

Efter provningen gick vi tillbaka till mässan och minglade vidare. Vi letade efter Carl-Jan för jag tänkte ju få ett foto utav honom. Vi gick tillbaka till brunn för att titta om han satt och åt lunch. Vi satte oss i baren för att ta en drink


Marie var vid matsalen och tittade men hon såghonom  inte. Men jag hittade honom så när han kom ut från matsalen så frågade Marie (jag var lite feg) om hon kunde få ta ett kort på honom tillsammans med sin väninna, alltså jag, och det gjorde han så gärna och sken upp som en sol. Han till och med valde platsen så det skulle bli en bra bild. Efter fotograferingen så handtackade han och önskade oss en trevlig dag.


Medans vi satt där i baren så fick jag se en kändis till Bosse Bildoktorn han är tydligen väldigt duktig på whisky det hade jag ingen aning om. Har till och med skrivit en bok om detta som han signerade på mässan. Jag tog mod till mig och frågade honom om jag kunde få en bild på honom tillsammans med mig och han var villig att vara med på ett foto.


När jag hade fått fotot som jag ville så fortsatte vi till mässan för en tredje gång. Nu började vi med inköpen. Det blev rapsolja. Äkta cacao. Lite chokladpraliner som kostade 10 kronor styck samt ett till besök vid chokladfontänen. Där var jag nog mest tror jag.

Hittade en hundväska till chili men den kostade 900 så jag tyckte nog att det var lite dyrt. Hittade en keps också som jag tyckte skulle passa Marie. Tyvärr tog jag inget kort på den. Det glömde jag Den kostade BARA 1500 kronor.


Vi promenerade ifrån brunnen och tog sikte mot La Uva för lite tapas. Det hade vi sett fram emot. När vi kom fram till La Uva så upptäckte vi att det var stängt. Nedrans så snopet. Vi kunde gå tillbaka till brunnen för att käka men jag kände inte riktigt för det. Så det blev Österns stjärna, det är en china restaurang, men det fick duga.
Jag beställde filé mignon och Marie någon oxfile med jordnötssås.

Vi ville ha en fördrink men det fanns inget direkt att välja på, så det blev en Martini med sprite typ typ och det gick att dricka. Till maten beställde jag Carlsberg Hof.


   

Vi käkade och tjattrade och drack. Mike hade jobbat (och det skulle vi också ha gjort egentligen) så efter jobbet kom han och hämtade oss. Vi åkte hem till mig och drack lite passoa. Mike fick kaffe. Conny kom hem från Åland med lite hes röst. När Marie o Mike hade åkt så droppade Conny i säng. Nu är ordningen återställd och alla är på plats.

Dagen har varit helt suverän och vi har fortfarande lite pengar kvar i kulkassan. Det blir nog inget mer före jul som inkluderar kulkassan. Det som är inbokat framöver är ju Maries årliga glöggafton den 3 december. Sedan ska vi på julbord på brunnen med karlarna i december men det går inte på kulkassan. Vi måste ju underhålla våra män också så de inte känner sig utanför.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha du kan inte sova utan karln!!!

2009-11-15 @ 23:48:20
URL: http://nanny.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0