Saras bröllop del 2

Japp nu kommer äntligen del 2 i fotosessionen. Vi skickade ju iväg Sara och Koffe i limousin och till fotografen. Själva åkte vi till lokalen Nocken för att vänta in de lyckliga. Vi började med att servera lite dricka till alla medans vi väntade på brudparet.
  

Sandra och Camo hade åkt ända från Sjöbo för att komma till Saras bröllop. Det var helt suveränt. Jag har inte träffat Camo på fyra år så det var ett kärt återseende. Man sprang hos dom hela tiden för att kolla att allt var bra.  

Så började vi hälla upp champangen för nu var brudparet påväg. Det var nog tur det för cidern började göra lite verkan.

 
När vi hade skålat så fick alla gå in till festlokalen  brudparet först förstås och så var det det dags för lite tal och så innan maten serverades.


 

Vi åt fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås och det var jättegott. Det var bröd och grönsaker till också. Maten tog en liten stund och det var lite sång och spex under tiden. Marie hade hjälp mig med bröllopsprogram så vi hade lite låtar och sådant i där.

Så var det presenter som skulle öppnas Koffe hade lite svårigheter då Sara var lite för snabb att läsa ibland så det blev fel presenter till fel text men det var ingen som brydde sig om det. Roligt var det också när han höll tavlan från gammelfarmor upp och ned men det gick ju att rätta till.





Tårtan var jättefin och god. Kanske lite söt för det var inte marsipan på det var något annat. Vi beställde vit marsipan men men.


Så var det dags för dansen. Brudparet först förstås, och sedan vi efteråt. Det var lite torrt i början men efter ett tag så kom det igång. Barnen var ute och lekte i gräset så deras vita kläder var ju inte så vita längre.


 

Så var festen i full gång. Vi hade bara mellanöl och cider 4,5 så vi kände att det skulle inte gå överstyr i varje fall. Vin hade vi ju också förstås.
 

 

Om ni undrar över mitt klädval så hade jag inte vit/svart klänning i kyrkan utan en blå men den hade jag ingen bild på. Jag bytte till en lite bekvämare under kvällen. Brorsan är framme och tackar för en suverän fest och passar på att trampa mig på min onda lilltå.

Kvällen började lida mot sitt slut. Brudparet åkte hem och Cajsa bäddade vi ner på lite kuddar på golvet så körde vi lite till.




Cajsa bytte också kläder efter kyrkan och det var ju bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0