Sjöberga

Glömde ju helt bort att vi har varit på Sjöberga i helgen det blev lördag o söndag men man får vara glad för det lilla.
Carina min granne skjutsade Sara mig och Cajsa till Bussstationen där vi klev på bussen mot Sjöberga. Cajsa blev jätteglad att träffa Amanda igen.


När vi kom fram så inkvarterade vi oss och gick ned och fikade. Jätteskönt att vara här igen det är synd att resan är lite lång. Jag kör ju inte gärna själv när det är så långt. Vi käkade lunch vid ett tiden och det blev kycklinggryta och ris. Cajsa var väldigt noga med att Madelene skulle ha egen tallrik vid varje måltid och sitta i en barnstol

 

Efter maten så bakades det äppelkaka och det är ju alltid uppskattat. Evas Maria hade en kompis med sig  som heter Josefin och det lagade en jättegod kaka den var inte så värst nyttig med all sirap i men god blev den

  

Under eftermiddagen var det mycket prat och barnen ritade. De var också ute och lekte, lite grått var det men för barn finns det inget dåligt väder.
Kvällen bestod av tv-tittande för de flesta och småpyssel. Jag tog fram stickningen och slog ned bakvagnen i soffan, de andra satte sig hos mig i soffan.
  



Söndag morgon hade jag frukosten och det passar mig perfekt, barnen gick ut efter frukost och när de kom in så var det fika. Cajsa var med Janne och plockade mossa.

   


Efter lunchen så gick Eva jag och Sara ut och gick det var jätteskönt. Så var det bara packning och städning kvar innan hemfärd. Vi hade lite flyt att fisken skulle åka hem så vi åkte med honom istället för bussen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0