En helg i Cajsas tecken

Den här helgen har Cajsa fått den mesta uppmärksamheten hon som säger att vi aldrig gör något. Först hämtade Conny henne på skolan för att åka och köpa ridskor och chaps. Det blev inte så billigt. På Kvällen var det disco på Vrinneviskolan, det var det sista discot på den skolan för efter skolavslutningen läggs den ner.



Cajsa var nöjd med kvällen discot höll på mellan 18,00 - 21,00 så det var den fredags-kvällen.

Min planering för lördagen var. Pick-nick korg med till stallet. Förra lördagen satt jag i solgasset och tittade när Tesen red det var jättevarmt och skönt. Och endast kaffe-korgen saknades så den här lördagen hade jag bokat in en lektion för Cajsa också så det skulle bli en heldag i stallet med kaffekorg. Helt underbart.

MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lördag morgon och snö på backen. SHIT varför lovade jag att åka dit och varför bokade jag en lektion till Cajsa.  Först ut är Tesen klockan 09,30 idag skulle hon ha Domena och det ville jag ju se. Den hästen är speciell.






Väldigt speciell häst. Cajsa ville följa med för att se Tesen så vi åkte. Det var riktigt tyst och lugnt i ridhuset så det var bra. Tesen är jätteduktig och Domena var riktigt fin att titta på. Lite svår i galoppen som det verkade men det kan ju inte jag uttala mig om för jag vågar ju inte rida. Men det såg ut som Tesen hade lite problem.



Nu var det Cajsas tur och hon skulle ha Mamba, en väldigt stor häst men ridlärarna vet nog vad de gör. Så jag fick bita ihop och hoppas att allt går bra. Men Tesen var ju med.

      

Ridningen gick jättebra. Cajsa har blivit så duktig.



Nu var det avfärd mot HC för lite inköp och sedan hem. Kvällen skulle ju bjuda påGladiatorerna och det ser Cajsa och jag tillsammans och då behöver hon lite godis.

Söndag morgon och Sara föreslog Busfabriken. Vi packade in oss i bilen. Sara, Cajsa Lill-conny och Saras gudson Erik och sedan jag förstås. . Cajsa tycker att det är roligt där och jag behöver ju inte göra så mycket så stickningen var med.

 

Det var fika-dags. Sara och jag tog en varsin kopp kaffe och barnen fick äta mat. Klockan var runt tolv när vi fikade så lite lunch blev nog bra i deras magar.



Cajsa fick en stor portion, hon äter i pommen så då är det bättre med en stor portion för hamburgaren blir ju större då.



¨

Conny nöjde sig inte med mat utan han ville ha en chokladboll också. Han blev nog lite mätt till slut för till slut tyckte han att det var roligare att mata mig med chokladbollen.

    

Efter maten så sprang barnen iväg och lekte och jag satte mig i en soffa och stickade lite. Nästa gång får jag ta med mig en poncho för det var kallt inne på busfabriken. Det har det inte varit förrut.



Nu var klockan två och det var dags att åka hem

Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis så mycket! Jag anade nästan det eftersom hon inte bloggat :-) hälsa så mycket!

2012-04-14 @ 15:23:31
URL: http://filippasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0