Jag blir så trött

Jag blir så trött på folk som ska misstolka det man skriver, förstår inte vad det är för fel. I lördags eftermiddag satt Cajsa och planerade sitt födesedagskalas hon fyller på onsdag den 25 januari och hon vil ha kalas på busfabriken. Vi har sagt att det är OK och ska då bara välja ett bra datum och givetvis vilka som ska komma.
Cajsa har gjort en låååååååååååång lista med tjejer och killar som hon vill ska komma på kalaset, vissa visste jag knappt vilka det var. Endel av barnen som hon har skrivit har  hon lekt med enstaka gånger i somras och i slutändan har de inte varit snälla mot henne, det har gått bra så länge Cajsa har tagit godis och kakor med sig ut men sedan har de varit elaka och gått ifrån henne för andra kompisar. Endel av dem har utstuderat lekt med henne i nödfall. Sådant ser ju inte Cajsa själv eller vill kanske inte se, men jag ser, och jag hör.
Och jag försöker få Cajsa att förstå att hon ska vara likadan mot dom men det vill hon inte utan när de vill att hon ska vara med så har hon gladeligen gått ut för att leka.

Men i varje fall nu skrev jag på min FB hur tråkigt det är med elaka barn som jag inte tycker ska gå på kalaset och direkt så är det en annan mamma, (vars barn precis haft kalas utan att Cajsa blev bjuden,) som ska kommentera och förklara varför inte Cajsa blev bjuden på barnets kalas. Hallå???? Kände man sig träffad jag visste ens inte om att barnet i fråga hade haft kalas. Det konstiga var att först stod det att de inte haft en tanke på att bjuda Cajsa och sedan stod det att hennes barn inte blev bjuden på Cajsas kalas förra året så därför blev Cajsa inte bjuden. Men vad är det frågan om vilken nivå pratar vi om. Så bara för att inte jag umgicks med en person förra året så ska jag aldrig umgås med den överhuvudtaget  eller????????????????

Min kompis Marie och jag umgicks aldrig förr, vi är raka motsatsen till varandra och skulle inte kunna tänka oss att umgås för några år sedan. Nu kommer vi jättebra överens och då kan jag väl inte säga, jag fick inte komma på din fest  förra året så nu får inte du komma på min,  ja man slutar aldrig att förvåna sig. Och det är vi vuxna som formar våra barn.

Den här helgen har jag  haft shoppingförbud IGEN, min man är trött på att jag fyller frysen och kylen hela tiden. Han säger att man kan tina i micron eller ännu bättre man tar fram mat kvällen innan det kallar han för planering. Jag vet INTE vad han pratar om. (Undrar om shoppingförbudet gäller bolaget också)
Conny och jag var  tillsammans och handlade i fredags så det blev inte så mycket. Men i lördags var jag ju tvungen att hitta på något med Cajsa så då blev det HC. Vi hade en lista med 5 olika saker som skulle handlas, så vi valde Willys. Jag kom hem med 25 varor, va sjutton gör jag för fel.

Vi käkade benfri fläskkarré som var framplockat ur frysen och den kokade i såsen med potatis till det. MMMMMMså gott. Cajsa och jag tittade på Gladiatorerna tillsammans det var mysigt

SÖNDAG och badhuset står på agendan. Cajsa ville ha med sig en kompis så hon valde Jossan. Jossans syster Jonna ville också följa med så det gjorde hon och hade också med sig en kompis.
  


Vi köpte lite fika på Netto och sedan åkte vi, vi var där tidigt men det var ganska mycket folk där ändå. Vi badade ungefär en timme sedan fikade vi.


 Man kunde ta sig från Äventyrsbadet ut till en liten bassäng utomhus och det var faktiskt skönt.
  
 Vi badade ungefär tre timmar och sedan tog det ett tag att klä på sig och vi var hemma vid tre tiden ungefär. Nu har jag precis intagit dagens middag som också plockades ur frysen fast den tog vi fram igår. Det blev stekt fläsk med Löksås. mumma det med.

Resten av kvällen blir att ta fram stickningen och sätta sig framför TV:n.

Jaha nu fick jag spy ur mig lite galla också och det känns ganska skönt att få skriva av sig lite när man är irriterad. För det här är min blogg och här skriver jag det jag vill.
Vi hade en jättebra dag på badhuset och Cajsa är nöjd, hon börjar redan fråga om vad vi ska göra nästa helg. Lördag är det ju barnkalas för lilla Conny fyller två år,



Så ska det bli övriga aktiviteter förrutom kakätning så får det bli på söndag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kanske kan åka till tropikariet? Jag kan köra ;-)

2012-01-22 @ 18:53:08
Postat av: Sara

Vi kanske kan åka till tropikariet? Jag kan köra ;-)

2012-01-22 @ 18:54:02
URL: http://minbebis.com/blogg/nanny/
Postat av: Pelle

Förstår vad du menar.. Min far var på kolmården med sin familj (ink Tobbe) på sin födelsedag så jag skickade bara ett sms för att inte störa.. Vilket jag annars gjort för han svarade typ 6 timmar senare.. På min födelsedag fick jag bara ett sms och hans resonemang var att han bara fått ett sms och då fick inte jag mer än det heller.. och han är 44!

2012-01-22 @ 18:58:36
URL: http://josefinecmattsson.blogspot.com
Postat av: lina bohlin

mormor jga håller med morfra lite om att du måste få lite shoppingsförbud

(haha)

men jag vill komma till er snart dte var länge sen!<3

kram

2012-01-27 @ 22:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0