Ordningen återställd

Ny är ordningen på jobbet återställd, men stackars Marie har problem med luftrören, inget kul för henne alls.
Men som sagt ordningen är återställd och det är jätteskönt att hon är tillbaka. Eftersom hon är lite paj i luftrören så kan hon inte träna för tillfället och jag tycker att det är lite tråkigt att träna själv så jag åkte hem direkt efter jobbet, normalt sätt så kör vi Linedance på måndagar.

Tårtbaket stod Marie för den här veckan och det var inte helt fel. Jag körde bingon så hon fick vila rösten lite, men hon kan ju inte vara still för fem öre, utan hon putsade och fejjade precis som vanligt fast hon inte mår bra och putsade väl på några ställen som jag putsade i fredags men hon är lite mer pedant än mig så det blir väl så kan jag tänka. Vi har nya medel i köket när vi städar så vi måste börja med skyddsglasögon, det är faktiskt så att vissa medel som vi redan använder kräver skydd också. Så nu har vi fått Visir så vi skyddar hela ansiktet. Connny sa att det är bara att vi är tysta så får vi inget medel i munnen. Vilken IDIOT.




Vår lilla prinsessa fyllde nio år i veckan och det var fullt med paket som vanligt. Hon var inte riktigt nöjd för tårtan smakade päron och det äter inte hon enligt henne själv. Hur kan man säga att man inte äter något som man inte har smakat. Jag tyckte tårtan var supergod. Köpte den på Sockerbagarn i Vilbergen. Enda nackdelen var att så fort man skar i tårtan så kraschade den så det blev inga fina tårtbitar precis.
    

Hon blev nöjd över sina paket i varje fall. Nu var vi inte så många som firade henne. Det var Sara och hennes familj, Kusin Helen, samt vår lilla familj. Mormor och moster tar vi på lördag när vi ska fira Lill-Conny det blir smidigare för dom och Cajsa är nöjd ändå.

Jag har fortfarande köpförbud och det går ganska bra, jag har inte det när Conny har skrivit inköpslista men jag får ju bara handla det som står på listan.
Fredag skulle vi ha pomme och det innebar att jag var TVUNGEN att handla. På lappen stod det. Pomme, grillkorv samt tidningarna. Snacka om att jag hade kli i fingrarna. På väg till kassan gick jag förbi Ballerina kakor i ny design och det bara slank ned en förpackning, vet inte hur det gick till men den var med hem i varje fall.

Lördag var det dags för kalas igen. Vår lilla goding fyllde 2 år, Gud vad tiden går fort.


Problemet var att jag hade handlat kläder åt honom och det funkar ju inte riktigt med Morfar Conny så det blev en sväng till Toys Rus. Vi skulle köpa en traktor tänkte jag, och det tänkte Morfar Conny också men det var lite skillnad på storlek: den han köpte mot den jag tänkte att vi skulle köpa
Lill-Conny blev nöjd i varje fall. Det blev vissa problem att få in paketet i bilen bara.


Snacka om fullt i bilen. Vi körde hem paketet direkt till familjen Steiner. När vi kom hem till födelsedagsbarnet så fikade vi först. Sara hade gjort en jättefin tårta

 

Inget är som väntans tider. Lill-Conny ville öppna paket så det fick han göra. Självklart fick han hjälp av de andra barnen och det var inte så populärt.
   

Till slut var det bara det stora paketet kvar men då hade Lill-Conny tröttnat på att öppna paket.
Så paketet öppnades med full fart för att Pappa KOffe skulle sätta ihop den så fort som möjligt.
 

Han tröttnade på att hjälpa till. Stora kartongen var roligare.
 

Moster Cajsa försökte med lite läsning så han skulle vara still ett tag.

Nu var traktorn färdig och då blev den intressant.



Kvällen flöt på Cajsa och jag tittade på Gladiatorerna tillsammans som vi brukar på Lördagar.
Söndagen var vi lite barnvakt till Lill-Conny, Cajsa tycker att det är roligt Ett tag men inte för länge han blir lite klängig på henne tycker hon.


Vi fikade lite med cocosbollar och kakor, Han satt still jättefint och spillde inget däremot blev han väldigt kladdig av cocosbollen men det är ju inte mina problem.
 

Cajsa ville spela lite Nintendo Bowling så jag utmannade henne. Helt plötsligt försvann Lill-Conny. Vi trodde att han gick in i Cajsas rum, men det gjorde han inte. Vi hittade honom vid morfars säng och där fanns det godsaker.


Ja nu har ytterligare en vecka gått . Vi får se vad nästa vecka har att ge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0