Sista veckan ensam

Nu har det gått tre veckor sedan Marie åkte till Gran Canaria och ikväll kommer hon hem för att börja jobba på måndag. Det har gått bra att vara själv men det känns ju lite tomt. Jag har haft massa att göra med både bak städ och lite matlagning, Det mesta i matlagning är ju halvfabrikat så det är ju inget avancerat. men tid tar det.
Aktiviteter har jag ju också haft den obligatoriska bingon på tisdagar med tårtbaket som måste ske.
Jag har haft ganska mycket pappersarbete under den här tiden. Vi har intern-kotroll om några veckor så det är mycket som måste göras om. Det är gamla loggan som ska bytas ut och datum och lite skrift som skulle ändras. Lättast hade varit om man bara kunde gå in och ändra småsaker, men orgiginalen fanns inte på datorn så det var bara att skriva om. Cirka 70 sidor. Jag tycker ju att det är roligt att skriva på datorn så det var inga problem.

Det första passet vid datorn tog vi på trettondagen, då var jag inne extra hela dagen men det får jag ut dubbelt i kompensation och det känns ju fint. Men det gick åt ungefär 15 timmar till.
I går kom chefen på att det finns en  hel pärm till som måste göras om, den är inte uppdaterad på länge så det ska jag kläcka för min kollega på måndag eller rättare sagt Chefen får tala om det att jag måste vara ledig från TRäffpunkten minst en hel dag för att skriva om de papperen.
Men som sagt skönt att allt återgår till det normala på måndag.

I tisdags som sagt så bakade jag persiko/hallontårta och det blev succé precis som de andra tårtorna jag gjorde. Jag gjorde banankaka också och den var jättegod. Det tyckte till och med jag.


På tisdag kvällen  var jag hos Nilla och satt o stickade, det är avkopplande tycker jag. Jag stickar hemma också men det blir något annat när man sitter tillsammans flera stycken o stickar och fikar.

I går fick jag reda på att Vrinneviskolan där Cajsa går ska läggas ned. Det är väl inte riktigt 100 spikat men beslut tas på tisdag nästa vecka och vi har ju varit i den här situationen förrut och jag kände redan då att de bara förhalar genom att låta skolan vara kvar så nu är det nog kört. Förslaget som vi föräldrar kom med då var att Vrinnevi skulle bli en F-3 så de småbarnen får det lite lugnare när de börjar skolan men så blev det inte utan nu har det varit så att det har tillkommit ett dagis på skolan och fortsättningsvis ska väl hela skolan bli ett dagis som det verkar. Och de övriga eleverna som går där idag ska flyttas till Hagebyskolan, men det vill nog inte jag.

Det är nog bättre för Cajsa i det långa loppet att hon byter till Diamanten, då lär  hon känna fler barn i vårt närområde så kanske hon kan få lite kompisar här omkring. Hon har kompisar i klassen men dom är hon inte med när hon är hemma.

Vi får se hur det blir, jag kommer ansökan om en flytt i varje fall och sedan får vi ta ställning till hur vi gör. Jag skulle ju gärna vilja ha med Cajsas fröken också. Cajsa och Marina kommer jättebra överens ja jag med för den delen Hon kan ta Cajsa på ett jättebra sätt.

Ja man kanske kan säga åt Rektorn på Diamanten att han tar över Marina också det skulle bli jättebra för den skolan och för Cajsa med för den delen. Det får jag jobba på.
Japp det stod om det i NT idag i varje fall, men vår ansökan ligger klar här och ska lämnas in på måndag för vidare behandling.
Idag har jag varit o handlat LITE, jag har shoppingförbud för tillfället, min man säger att vi måste äta det som finns i frysarna och det har han nog rätt i. Men lite shopping blev det idag det behövs ju alltid lite bröd och mjölk.

Ikväll blir det entrecote, klyftpotatis och bearnaise-sås. Så det fick jag handla också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0